Imagine it works
  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg

Contact Gegevens

Lydia Wijnberg
Ommelseweg 55
5721WT Asten
+31 (0)493 840 922
+31 (0)6 14771621
lydia@imagineitworks.nl
facebook 16Facebook

btn-contactformulier

De Davis® methode

Een dyslexie begeleiding duurt 5 dagen van 6 uur. De begeleiding is één op één en zal voor ieder uniek individu ook op hem/haar worden aangepast.

De methode is gebaseerd op het beelddenkend vermogen van de cliënt. 
Door de hoeveelheid beelden gebeurt het regelmatig dat door storende factoren (triggers) iemand gedesoriënteerd raakt.
Het is dus belangrijk dat er begonnen wordt deze triggers op te sporen en in kaart te brengen, zodat er een plaatje ontstaat waar we aan willen werken.

In de alfabet letters kunnen ook triggers voorkomen, die gaan we eerst elimineren zodat ze ons niet meer in de weg kunnen zitten.

3
stapel letters

 

 

 

 

 

 

 

Als we niet gefocussed zijn, onze gedachte plaatjes niet in toom kunnen houden, zal het niet mogelijk zijn de letters te zien zoals ze er werkelijk staan. Daarom krijgt iedereen een denkbeeldig gedachten punt, waar vandaan je je kunt focussen.

Het focus punt, voor de kinderen vertaald  "de camera".

camera kleiwerk5

 

 

 

 

 

Om de snelheid van de beelden in eigen beheer te krijgen, werken we met een energie-meter. Deze kunnen we hoger en lager zetten.

De energie-meter geeft je een instrument om je beelden en jezelf te sturen.

ener2
7

Door woorden, leestekens die ons triggeren (waar we geen beeld van kunnen vormen) 3-dimensioneel uit te kleien, ze te benoemen qua vorm, uitspraak en schrift, zal het beeld ervan zo in ons geheugen gegrift worden zodat we het niet meer kwijt raken en nog belangrijker we zullen het direct herkennen als het in een tekst voorkomt.

1

Het woordje "de" is beeldloos, maar we gaan er een betekenis van opzoeken.
Het staat voor "de" woordjes.
Het staat altijd voor meervoud of het nu "het" of "de" woorden zijn.
Het staat altijd voor meervoud verklein woorden of het nu "het" of "de" woorden zijn.

Bij dit bord gaan we de afbeeldingen die we gemaakt hebben één voor één benoemen op vorm, schrijfwijze en klank en dan het geheel is de verbeelding van "de".

Heb je een woord waar je geen beeld van hebt, pak het woordenboek en zoek er de betekenis van op.
Dan ga je de betekenis kleien.
Dan volgt het benoemen van vorm, schrijfwijze en klank. Dit alles sla je op door er een denkbeeldige foto van te maken.
Nu zit het in je grote hersenen computer opgeslagen.

 
1

 

Het is ook belangrijk dat de kunst van even totaal rust in het hoofd wordt geleerd.

Een heel klein relax (release) oefeningetje.

2

Bij het begin van het lezen of een spreekbeurt, speech, dit even pas op plaats geeft zodat de beelden in je hoofd even op één punt staan en vanaf dat punt gestart kan worden.

3
2
1

De volkomen balans vinden, wordt gerealiseerd door de oefeningen met de koosh-ball. Door het focuspunt te benutten en op een been te staan, wordt ervaren hoe het voelt in volledige balans te zijn.

 

5
4
7

Lezen wordt, na het doorwerken van de hierboven benoemde delen, heel langzaam opgebouwd. Met het focuspunt gaan we eerst de ogen laten wennen aan hun leesrichting waarna we stapje voor stapje verder gaan totdat de zinnen ineens gelezen worden en er een nieuwe wereld open gaat.

8
1
9

ddaidavis-approachBeroepsmatige dienstverlening aangeduid als Davis® , Davis Dyslexia Correction® , inclusief Davis Symbol Mastery®, Davis Orientation Counseling®,  mag uitsluitend verleend worden door mensen die opgeleid en gecertificeerd zijn door de DavisDyslexia Association International.

Davis Autisme Approach® is een handelsmerk van Ronald D. Davis. Zakelijk gebruik van dit handelsmerk tbv educatie,  instructie of therapeutische doeleinden vereist een licentie van de eigenaar van het handelsmerk.

© Copyright 2017 - Imagine it works | Website door RenewMyID

RenewMyID